Startsida

Munkedals Bygden

Bildarkiv

Gamla Bruket

Gamla Bruket är den bostadsmiljö som har bevarats sedan den första industriella verksamheten bedrevs vid Munkedalsälven omedelbart öster om pappersbruket i Munkedal, numera Arctic Paper AB. Området har haft industriell verksamhet sedan slutet av 1700-talet. På området finns två bostadshus som varit i användning fram till 1970-talet. Vidare finns en portvaktsstuga som flyttats dit och stod tidigare vid ingången till pappersbruket.

Gamla Bruket överläts till Munkedals Hembygdsförening efter det att det upphörde att vara bostäder där. Sedan 1992 är det Föreningen Munkedalsslöjd har sin verksamhet här och sköter också om det. Här bedrivs slöjdkurser, samt kurs i bokbinderi. Dessutom är det vävstuga och men har rustat upp ett gammalt skyddsrum till en mycket fin smedja. Sommartid bedrivs det caféverksamhet i den mindre stugan.

För en utförlig beskrivning av Gamla Bruket dvs.Munkedals Manufacturverk Läs Mer Här pdf fil

Kontaktperson från Munkedals Hembygdsförening är Sverker Balksten.

Pilot watches can be simple or very complicated - and rolex replica the latter are actually quite rare. If you like the idea of having various features in a pilot watch that can be useful while on the road (or in the air), then a recent timepiece which exemplifies the appeal of a complicated pilot panerai replica uk watch is the Zenith El Primero Doublematic (hands-on here). Let's be clear that timepieces such as this are rare. Zenith's legendary "high beat" El Primero rado replica uk automatic movement serves as the base for a movement cartier replica sale with a ton of complications - all of which are designed for travel. The Zenith El Primero Doublematic has the time, world rolex replica sale time disc for knowing the hour in any of the 24 time zones at a glance, a big date fake omega indicator, a 30 minute chronograph, and an alarm! All in a handsome 45mm-wide case with a dial that is both classy and respectably legible.